آییننامه تأسیس و نظارت بر نحوه کار و فعالیت کانون های آگهی و تبلیغاتی

  • ۱۲ شهریور ۷۸۲

  • تعداد نظرات: 0

  • تعداد بازدید: 9

  • saeedvakil

  • آییننامه تأسیس و نظارت بر نحوه کار و فعالیت کانون های آگهی و تبلیغاتی

    شورای‌ انقلاب‌ جمهوری‌ اسـلامی‌ در جلسـه‌ مـورخ ٢٧/١٢/١٣٥٨ بنـا بـه‌ پیشنهاد شماره‌ ١٠٣١/٤٥/٦١٦١ مورخ ١٨/٧/١٣٥٨ وزارت‌ ارشاد ملی‌ بـه‌ اسـتناد ماده‌ ٦ قانون‌ تأسیس‌ وزارت‌ اطلاعات‌ و جهانگردی‌ (سابق‌) آیین‌نامـه‌ تأسـیس‌ و نظارت‌ بر نحوه‌ کار و فعالیت‌ کانون‌های‌ آگهی‌ و تبلیغاتی‌ را به‌ شرح‌ زیر تصویب‌ نمودند:

    ماده‌ ١) منظور از کانون‌های‌ آگهی‌ و تبلیغاتی‌ در ایـن‌ آیـین‌نامـه‌ سـازمان‌هـایی‌ هستند که‌ کـار آنهـا تنظـیم‌، تهیـه‌، مشـاوره‌ و اجـرای‌ برنامـه‌هـای‌ تبلیغـاتی‌ و روابط‌عمومی‌ و انجام‌ دادن‌ سایر خدمات‌ برای‌ معرفی‌ و فروش‌ کالا یـا خـدمات‌ مربوط‌ می‌باشد. این‌ سازمان‌ها باید بـرای‌ انجـام‌ دادن‌ خـدمات‌ مـوردنظر دارای‌ تجهیزات‌ لازم‌ و نیروی‌ انسانی‌ ماهر برای‌ قسمت‌های‌ مختلف‌ خود باشـند. محـل‌ کانون‌های‌ آگهی‌ و تبلیغاتی‌ باید تنها به‌ امور مذکور در این‌ ماده‌ اختصاص یابد.

    ماده‌ ٢) مأموران‌ صـلاحیتدار وزارت‌ ارشـاد ملـی‌ مـی‌تواننـد در تمـام‌ مواقـع‌ چگونگی‌ فعالیت‌ و دفاتر کانون‌های‌ آگهی‌ و تبلیغاتی‌ را بررسی‌ نمایند.

    ماده‌ ٣) هر شخص‌ حقیقی‌ و یا حقوقی‌ وقتی‌ می‌تواند به‌ فعالیـت‌هـای‌ موضـوع‌ ماده‌ یک‌ ایـن‌ آیـین‌نامـه‌ بپـردازد کـه‌ از وزارت‌ ارشـاد ملـی‌ پروانـه‌ بگیـرد و مدیرمسؤولی‌ که‌ حائز شرایط‌ مندرج‌ در این‌ آیین‌نامه‌ باشد به‌ وزارت‌ ارشاد ملـی‌ معرفی‌ نماید.

    تبصره‌: اشخاص حقیقی‌ و مدیرعامل‌ در مـورد (اشـخاص حقـوقی‌) بایـد فاقـد پیشینه‌ مؤثر کیفری‌ باشند و مشهور به‌ فساد اخلاقی‌ نباشند.

    ماده‌ ٤) مدیر مسؤول‌ باید دارای‌ شرایط‌ زیر باشد: ١- تابعیت‌ ایران‌ ٢- اهلیت‌ قانونی‌

    ٣- نداشتن‌ سوء شهرت‌ و سابقه‌ مؤثر کیفری‌

    ٤- دارا بودن‌ دیپلم‌ کامل‌ متوسطه‌ و داشتن‌ حداقل‌ پنج‌ سال‌ سابقه‌ کـار مـؤثر در

    امور تبلیغات‌ با تأیید کمیته‌ سازمان‌هـای‌ تبلیغـات‌ یـا مـدرک‌ تحصـیلی‌ معـادل‌ دانشنامه‌ لیسانس‌١ ٥- عدم‌ اشتغال‌ در وزارتخانـه‌هـا یـا مؤسسـات‌ یـا شـرکت‌هـای‌ دولتـی‌ و یـا شهرداری‌ها

    تبصره‌: یک‌ نفر نمی‌تواند مـدیریت‌ مسـؤول‌ بـیش‌ از یـک‌ کـانون‌ تبلیغـاتی‌ را عهده‌دار باشد.

    ماده‌ ٥) کانون‌های‌ آگهی‌ و تبلیغاتی‌ نباید از نظر اداری‌ و تصمیم‌گیری‌ وابسته‌ بـه‌ وسایل‌ ارتباط‌ جمعی‌ و یا آگهی‌دهندگان‌ باشند.

    ماده‌ ٦) رسانه‌های‌ همگانی‌ مجاز نیستند به‌ مشتریان‌ خود به‌طور مستقیم‌ تخفیفـی‌ به‌ عنوان‌ کارمزد آژانس‌ بدهند و باید نـرخ مصـوب‌ آگهـی‌ را دریافـت‌ نماینـد.

    ١. براساس‌ تصویب‌ نامه‌ شماره‌١٨١١٧٩/ت‌٤٠١٨١هـ هیأت‌ وزیران‌ مورخ‌ ١/٩/١٣٨٨ شرایط‌ مدرک‌ تحصیلی‌ متقاضیان‌ اصلاح‌ و مدرک‌ کارشناسی‌ و بالاتر از آن‌ در تمامی‌ رشته‌ ها قابل‌ پذیرش‌ می‌ باشد..

    تخفیف‌ مخصوص سازمان‌های‌ تبلیغات‌ فقط‌ به‌ سازمان‌هایی‌ تعلق‌ می‌گیرد کـه‌ از وزارت‌ ارشاد ملی‌ و اتحادیه‌ سازمان‌های‌ تبلیغات‌ پروانه‌ داشته‌ باشند.

    ماده‌ ٧) وزارت‌ ارشاد ملی‌ می‌توانـد کسـانی‌ را کـه‌ در تـاریخ‌ تصـویب‌ ایـن‌ آیین‌نامه‌ دارای‌ پروانه‌ وزارت‌ اطلاعات‌ و جهـانگردی‌ سـابق‌ هسـتند و اسـتمرار فعالیت‌ و صلاحیت‌ فنی‌ آنها طبق‌ بند ٤ ماده‌ ٤ مورد تأیید باشد بـدون‌ توجـه‌ بـه‌ مدرک‌ تحصیلی‌ به‌عنوان‌ مدیرمسؤول‌ بپذیرد.

    ماده‌ ٨) اجازه‌ تأسیس‌ کانون‌های‌ آگهی‌ و تبلیغاتی‌ و شعب‌ و نمایندگی‌ در یـک‌ یا چند حوزه‌ معین‌ با توجه‌ به‌ امکانات‌ و لزوم‌ این‌ امر بـا گـرفتن‌ نظـر مشـورتی‌ اتحادیه‌ و سازمان‌های‌ تبلیغات‌ به‌ عهده‌ کمیته‌ سازمان‌های‌ تبلیغات‌ می‌باشد.

    تبصره‌: تغییر محل‌ واگذاری‌ کانون‌های‌ آگهی‌ و تبلیغاتی‌ و یا هرگونه‌ تغییری‌ در مدیران‌ سازمان‌های‌مذکور باید قبلاً به‌ وزارت‌ ارشاد ملی‌ اعلام‌ گردد.

    ماده‌ ٩) در صورت‌ فوت‌ دارنده‌ پروانه‌ کانون‌ هرگاه‌ میان‌ وراث‌ شـخص‌ واجـد شرایطی‌ درخواست‌ پروانه‌ کند با موافقت‌ سایر وراث‌ قانونی‌ حداکثر ظـرف‌ سـه‌ ماه‌ از تاریخ‌ موافقت‌ وراث‌ پروانه‌ به‌ نام‌ او صادر خواهـد شـد. وراث‌ همچنـین‌ می‌توانند با توافق‌ و اجازه‌ کمیته‌ سازمان‌هـای‌ تبلیغـات‌ پروانـه‌ را بـه‌ اشـخاص حقیقی‌ یا حقوقی‌ صاحب‌ صلاحیت‌ منتقل‌ کنند.

    ماده‌ ١٠) به‌ منظور صدور پروانـه‌ تأسـیس‌ کـانون‌هـا و مؤسسـات‌ تبلیغـاتی‌ و رسیدگی‌ به‌ شکایات‌ مربوط‌ به‌ آنها یا لغو پروانه‌ و برکنـاری‌ یـا تعلیـق‌ مـدیران‌ مسؤول‌ و تعطیل‌ موقت‌ یا دائم‌ کانون‌های‌ آگهی‌ و تبلیغاتی‌ کمیته‌ای‌ به‌ نام‌ کمیتـه‌ سازمان‌های‌ تبلیغات‌ در وزارت‌ ارشاد ملی‌ به‌ ریاست‌ معاون‌ مربـوط‌ و مرکـب‌ از مدیرکل‌ یا نماینده‌ او و یک‌ نفر دیگر به‌ انتخـاب‌ وزیـر ارشـاد ملـی‌ و نماینـده‌ تام‌الاختیار اتحادیه‌ سازمان‌های‌ تبلیغات‌ و در استان‌ها این‌ کمیته‌ متشکل‌ از معاون‌ استاندار و یا نماینده‌ او، مدیر کـل‌ ارشـاد ملـی‌ و کارشـناس‌ مربوطـه‌ تشـکیل‌ می‌گردد.

    وظایف‌ کمیته‌ به‌ شرح‌ زیر است‌:

    الف‌ – رسیدگی‌ و تصمیم‌گیری‌ در مورد درخواست‌های‌ صدور پروانه‌ تأسـیس‌ کانون‌های‌ آگهی‌ و تبلیغاتی‌ و یا گشایش‌ شعبه‌ یا نمایندگی‌.

    • – رسیدگی‌ و تصمیم‌ در مورد شکایاتی‌ که‌ از کانون‌های‌ آگهی‌ و تبلیغاتی‌ و یا مشتریان‌ آنها می‌رسد. چنانچه‌ متقاضی‌ از تصمیم‌ متخذه‌ در استان‌ شاکی‌ باشـد می‌تواند مراتب‌ را جهت‌ رسیدگی‌ به‌ کمیته‌ مرکزی‌ اعلام‌ نماید.

    پ‌ – صدور اخطار کتبی‌ یا تعطیل‌ تا سه‌ ماه‌ یا لغو پروانه‌ کانون‌هـای‌ آگهـی‌ و تبلیغاتی‌ برحسب‌ درجه‌ تخلف‌.

    تبصره‌: انتقال‌ پروانه‌ کانون‌های‌ آگهی‌ و تبلیغاتی‌ با رعایت‌ مفاد این‌ آیین‌نامـه‌ و با تصویب‌ کمیته‌ مجاز است‌ به‌ شرط‌ آنکه‌ انتقال‌گیرنده‌ و یا انتقال‌گیرنـدگان‌ اعـم‌ از حقیقی‌ یا حقوقی‌ شرایط‌ لازم‌ مندرج‌ در این‌ آیین‌نامه‌ را داشته‌ باشند.

    ماده‌ ١١) در مواردی‌ که‌ پروانه‌ کانون‌های‌ آگهی‌ و تبلیغاتی‌ یا شعبه‌ یا نمایندگی‌ آن‌ به‌ عللی‌ تعلیق‌ گردد کانون‌ یا شعبه‌ یا نماینـدگی‌ آن‌ موظـف‌ اسـت‌ از تـاریخ‌ ابلاغ تعلیق‌ از انجام‌ و قبول‌ تعهدات‌ تازه‌ خودداری‌ کند.

     ماده‌ ١٢) سـازمان‌هـای‌ تبلیغـاتی‌ و مؤسسـات‌ انتشـاردهنده‌ آگهـی‌ در تنظـیم‌ آگهی‌های‌ تبلیغاتی‌ خود مکلف‌ به‌ رعایت‌ نکات‌ زیر می‌باشند:

    الف‌ – آگهی‌های‌ تبلیغاتی‌ باید با موازین‌ شرعی‌ و قانونی‌ کشور منطبق‌ باشند.

     – استفاده‌ از تصاویر و عناوین‌ مقامات‌ عالی‌رتبه‌ مملکتی‌ و تمثال‌ پیشـوایان‌ مذهبی‌ و شخصیت‌های‌ تاریخی‌ و فرهنگی‌ کشور در آگهی‌هایی‌ کـه‌ هـدف‌ آنهـا ارایه‌ کالاهای‌ مصرفی‌ و خدمات‌ مشابه‌ می‌باشد ممنوع‌ است‌.

     پ‌ – آگهی‌های‌ تبلیغاتی‌ نباید خدمات‌ یا کالاهای‌ دیگران‌ را بی‌ارزش‌ یـا فاقـد اعتبار جلوه‌ دهد.

     ت‌ – در آگهی‌های‌ تبلیغاتی‌ ادعاهای‌ غیر قابل‌ اثبات‌ و مطالب‌ گمراه‌کننده‌ نباید گنجانده‌ شود.

     ث‌ – آگهی‌ تبلیغاتی‌ نباید محتوی‌ گفتار یا تصاویری‌ باشد کـه‌ بـرای‌ اخـلاق و معتقدات‌ مذهبی‌ و عفت‌ عمومی‌ توهین‌آمیز باشد.

    که‌ از طرف‌ منابع‌ موثق‌ علمی‌ تأیید نشده‌ باشد.
    چ – تبلیغ‌ کالاهای‌ بازرگانی‌ و خدمات‌ تجارتی‌ در کودکستان‌هـا، دبسـتان‌هـا، دبیرستان‌ها ممنوع‌ است‌.
    ح‌ – تحقیر و استهزاء دیگران‌تلویحاً و یا تصریحاً در آگهی‌های‌ تبلیغاتی‌ ممنوع‌ است‌.
    خ -تبلیغاتی‌ که‌ مروج‌ فساد یا مخالف‌ ادیان‌ رسمی‌ و برخلاف‌ عفـت‌ عمـومی‌ باشد، ممنوع‌ است‌.

    د- تعیین‌ جایزه‌ در مقابل‌ تشویق‌ به‌ خرید و مصرف‌ ممنوع‌ است‌.

    ماده‌ ١٣) آگهی‌های‌ مربوط‌ به‌ خـواص مـواد غـذایی‌، آشـامیدنی‌، بهداشـتی‌ و آرایشی‌ طبق‌ مقررات‌ مربوط‌ مستلزم‌ گـرفتن‌ اجـازه‌ قبلـی‌ از وزارت‌ بهـداری‌ و بهزیستی‌ است‌.

    تبصره‌: تبلیغ‌ در مورد خواص داروها ممنوع‌ است‌ مگر بر طبق‌ ضـوابط‌ مـاده‌ ٥ قانون‌ مربوط‌ به‌ مقررات‌ پزشکی‌ و دارویی‌ و مواد خوراکی‌ و آشامیدنی‌ مصـوب‌ ١٣٣٤.

    ماده‌ ١٤) برای‌ نمایش‌ هرگونه‌ فیلم‌ و اسلاید تبلیغاتی‌باید قبلاً از وزارت‌ ارشاد ملی‌ پروانه‌ نمایش‌ کسب‌ شود.

    ماده‌ ١٥) آگهی‌های‌ تبلیغاتی‌ که‌ از طریق‌ رسانه‌های‌ همگانی‌ (رادیو، تلویزیـون‌، سینما، روزنامه‌، مجله‌، سالنامه‌ ویزیتوری‌ و مانند آن‌) پخش‌ و انتشار می‌یابد تـابع‌ مقررات‌ مندرج‌ در این‌ آیین‌نامه‌ می‌باشد.

    ماده‌ ١٦) هرگاه‌ مدیرمسؤول‌ از رعایت‌ مقررات‌ مندرج‌ در این‌ آیین‌نامه‌ تخلـف‌ نماید برکنار و صاحب‌ کانون‌ آگهی‌ تبلیغاتی‌ موظف‌ خواهد بود در مدت‌ یک‌ ماه‌ مدیرمسؤول‌ دیگری‌ را طبق‌ ماده‌ ٤ معرفی‌ کند. در غیر این‌صـورت‌ کـانون‌ بـرای‌ مدتی‌ که‌ از سوی‌ کمیته‌ سازمان‌های‌ تبلیغات‌ تعیین‌ می‌شود تعطیل‌ می‌گردد.

    ماده‌ ١٧) کانون‌های‌ آگهی‌ و تبلیغاتی‌ مکلفند کلیه‌ دستورالعمل‌هـایی‌ را کـه‌ در آینده‌ در مورد تبلیغات‌ از طرف‌ وزارت‌ ارشاد ملی‌ در حدود اختیارات‌ قانونی‌ آن‌ تهیه‌ و ابلاغ می‌گردد دقیقاً رعایت‌ نمایند.

    ماده‌ ١٨) از تاریخ‌ انتشار این‌ آیـین‌نامـه‌ در روزنامـه‌ رسـمی‌ هـیچ‌ مؤسسـه‌ای‌ نمی‌تواند خارج‌ از مقررات‌ این‌ آیین‌نامه‌ تحت‌ عنوان‌ کانون‌ آگهـی‌ و تبلیغـاتی‌ و مانند آن‌ فعالیت‌ نماید و کلیه‌ اشخاص اعم‌ از حقیقی‌ و حقـوقی‌ کـه‌ بـا یکـی‌ از عناوین‌ مذکور در حال‌ فعالیت‌ می‌باشند موظفند ظرف‌ سه‌ ماه‌ خود را بـا شـرایط‌ آیین‌نامه‌ تطبیق‌ داده‌ و امتیاز جدید دریافت‌ کنند در غیر این‌ صورت‌ سازمان‌ برای‌ مدتی‌ که‌ از سوی‌ کمیته‌ سازمان‌های‌ تبلیغاتی‌ تعیین‌ می‌گردد تعطیل‌ می‌شود.

    ماده‌ ١٩) در صورتیکه‌ دارندگان‌ امتیاز پـس‌ از صـدور پروانـه‌ جدیـد فعالیـت‌ رسمی‌ خود را ظرف‌ ٦ ماه‌ آغاز و مراتب‌ را به‌ وزارت‌ ارشاد ملی‌ اعلام‌ نکنند یـا بعد از شروع‌ فعالیت‌مجدداً به‌ مدت‌ یک‌ سال‌ از ادامه‌ کار خـودداری‌ و فعـالیتی‌ نداشته‌ باشند، پروانه‌ آنان‌ ملغی‌ تلقی‌ و از کار آنان‌ جلوگیری‌ خواهد شد.

    ماده‌ ٢٠) مراجع‌ انتظامی‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایـران‌ مکلفنـد بـه‌ تقاضـای‌ وزارت‌ ارشاد ملی‌ از ادامه‌ کار این‌ قبیل‌ مؤسسات‌ و همچنین‌ کانون‌های‌ آگهی‌ و تبلیغاتی‌ فاقد پروانه‌ یا متخلف‌ جلوگیری‌ کنند.

    ماده‌ ٢١) از تاریخ‌ تصویب‌ این‌ آیین‌نامه‌ کلیه‌ مقررات‌ مغایر ملغی‌ است‌.

    رئیس‌جمهور و رئیس‌ شورای‌انقلاب جمهوری‌ اسلامی‌ ایران

     

    کلمات کلیدی و عبارات کلیدی

    • آیین‌نامه تأسیس و نظارت بر نحوه کار و فعالیت کانون‌های آگهی و تبلیغاتی
    • وزارت ارشاد
    • تبلیغات
    • کانون‌های آگهی و تبلیغاتی
    • مجوز فعالیت
    • مدیر مسئول
    • رسانه‌های همگانی
    • کمیته سازمان‌های تبلیغاتی
    • اخلاق در تبلیغات
    • سامانه تبلیغات قشم

    عبارات کلیدی

    • نظارت بر تبلیغات
    • استانداردهای تبلیغاتی
    • مجوز فعالیت آژانس‌های تبلیغاتی
    • شرایط مدیر مسئول آژانس تبلیغاتی
    • ممنوعیت‌های تبلیغاتی

    10 سوال کلیدی و متداول همراه با پاسخ

    1. هدف اصلی این آیین‌نامه چیست؟ هدف اصلی این آیین‌نامه، تنظیم و نظارت بر فعالیت کانون‌های آگهی و تبلیغاتی در کشور است تا از این طریق، فعالیت‌های تبلیغاتی در چارچوب قوانین و مقررات و با رعایت اخلاق حرفه‌ای انجام شود.

    2. چه کسی این آیین‌نامه را تصویب کرده است؟ این آیین‌نامه توسط شورای انقلاب اسلامی در سال 1358 تصویب شده است.

    3. چه کسانی می‌توانند کانون آگهی و تبلیغاتی تاسیس کنند؟ اشخاص حقیقی یا حقوقی می‌توانند با دریافت مجوز از وزارت ارشاد و داشتن مدیر مسؤولی که شرایط مشخص شده در آیین‌نامه را دارا باشد، کانون آگهی و تبلیغاتی تاسیس کنند.

    4. شرایط مدیر مسئول یک کانون آگهی و تبلیغاتی چیست؟ مدیر مسئول باید تابعیت ایران، اهلیت قانونی، عدم سوء پیشینه کیفری، داشتن مدرک تحصیلی مناسب و سابقه کار در حوزه تبلیغات را داشته باشد.

    5. چه نوع تبلیغاتی ممنوع است؟ تبلیغاتی که خلاف شرع، قانون، اخلاق عمومی و یا منافع ملی باشد، مانند تبلیغات کالاهای مضر، تبلیغات خلاف واقع، تبلیغات توهین‌آمیز و تبلیغاتی که به کودکان آسیب می‌رساند، ممنوع است.

    6. چه نهادی مسئول نظارت بر فعالیت کانون‌های آگهی و تبلیغاتی است؟ وزارت ارشاد و کمیته سازمان‌های تبلیغاتی مسئول نظارت بر فعالیت کانون‌های آگهی و تبلیغاتی هستند.

    7. چه مجازات‌هایی برای تخلف از این آیین‌نامه در نظر گرفته شده است؟ در صورت تخلف، مدیر مسئول ممکن است برکنار شود و کانون آگهی و تبلیغاتی ممکن است به طور موقت یا دائمی تعطیل شود.

    8. آیا برای تغییر مدیر مسئول کانون آگهی و تبلیغاتی نیاز به مجوز است؟ بله، تغییر مدیر مسئول کانون آگهی و تبلیغاتی باید با اطلاع و تایید وزارت ارشاد انجام شود.

    9. آیا می‌توان پروانه فعالیت کانون آگهی و تبلیغاتی را به شخص دیگری انتقال داد؟ بله، با رعایت شرایط مشخص شده در آیین‌نامه، امکان انتقال پروانه فعالیت کانون آگهی و تبلیغاتی به شخص دیگری وجود دارد.

    10. چه مدارکی برای تاسیس یک کانون آگهی و تبلیغاتی مورد نیاز است؟ برای تاسیس یک کانون آگهی و تبلیغاتی، علاوه بر مدارک هویتی، باید مدارک تحصیلی، سوابق کاری مدیر مسئول و همچنین برنامه کاری و مالی کانون ارائه شود.

    1. 1
    2. 2
    دسته‌ بندی‌ ها :
    سامانه تبلیغات قشم

    آییننامه تأسیس و نظارت بر نحوه کار و فعالیت کانون های آگهی و تبلیغاتی

    آییننامه تأسیس و نظارت بر نحوه کار و فعالیت کانون های آگهی و تبلیغاتی شورای‌ انقلاب‌ جمهوری‌ اسـلامی‌ در جلسـه‌ مـورخ ٢٧/١٢/١٣٥٨ بنـا بـه‌ پیشنهاد شماره‌ ١٠٣١/٤٥/٦١٦١ مورخ ١٨/٧/١٣٥٨ وزارت‌ ارشاد ملی‌ بـه‌ اسـتناد ماده‌ ٦ قانون‌ تأسیس‌ وزارت‌ اطلاعات‌ و جهانگردی‌ (سابق‌) آیین‌نامـه‌ تأسـیس‌ و نظارت‌ بر نحوه‌ کار […]

    آخرین مقالات

    مقالات بیشتر
    درباره ما

    “سامانه تبلیغات قشم” ارائه خدمات: اجاره تبلیغات محیطی، ارسال پیامک های تبلیغاتی هدفمند، کارت ویزیت، سربرگ، فاکتور،سرنسخه، کاتالوگ، بروشور، ، چاپ بنر، چاپ فلکسی، چاپ اکوسالونت، انجام طراحی تبلیغات در فضای مجازی، تبلیغات در وب سایت مجتمع های تجاری، تبلیغات در اپلیکیشن های مجتمع های تجاری، اجاره  تبلیغات محیطی در قشم: استرابورد، لمپوست، پمپ بنزین، عرشه پل، بیلبورد، طراحی سایت، طراحی لوگو، طراحی بسته بندی محصول، پرینت رنگی ، پرینت مشکی، پرینت نقشه، طراحی ساخت و نصب انواع تابلو چلنیوم، حروف برجسته، لایت باکس

    راه های ارتباطی

    آدرس دفتر

    قشم: مجتمع فردوسی، پلاک 1001

    شماره تلفن

    موبایل